Zgodnie z Art. 238 Ustawy o finansach publicznych, do 15 listopada burmistrz musi przedłożyć Radzie Miasa tprojekt uchwały budżetowej na kolejny rok. Tak stało się też w Ząbkach. Wspominana w przepisie uchwała budżetowa jest jednak pojęciem szerszym niż sam budżet miasta. Uchwała budżetowa składa się z budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz załączników. Uchwała musi ponadto określać takie parametry budżetu jak:
- łączna kwota planowanych dochodów, z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych,
- łączna kwota planowanych wydatków, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych,
- kwota planowanego deficytu albo planowanej nadwyżki wraz ze źródłami pokrycia deficytu albo przeznaczenia nadwyżki,
- łączna kwota planowanych przychodów oraz rozchodów,
- limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,
- kwota wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji
Poniżej projekt budżetu i projekt uchwały budżetowej: